Jiří Pruša

Já jsem si, na rozdíl od jiných, nenakradl nikdy ani korunu

24. 01. 2013 13:00:00
V rámci boje o presidentskou funkci se čas od času objeví věci, které nás zaujmou nebo překvapí.

Když jsem si nyní přečetl nedávné prohlášení Miloše Zemana, "Já jsem si, na rozdíl od jiných, nenakradl nikdy ani korunu", připomnělo mi to moji schůzku s tehdejším ministrem dopravy panem Antonínem Peltrámem, ke které došlo někdy na jaře roku 1999. Pan Peltrám byl v té době člen vlády Miloše Zemana. Měl jsem s ním pár minut, během kterých jsem se snažil s ním probrat nějaký problém v ČSA. V průběhu hovoru jej sekretářka odvolala k telefonu, a když se po chvíli vrátil, tak mi hodně nediskrétně řekl: „V téhle vládě nekradu jenom já, teď volal Lánský a zase tlačí na tuhle smlouvu" a hodil na stůl svazek papírů ....“. Nepamatuji se již přesně o jakou smlouvu šlo, ale vím, že pan Peltrám takto z nelegálního získávání peněz obviňoval nejen svého kolegu Lánského, tehdy místopředsedu vlády, ale vlastně celou tehdejší vládu včetně svého premiéra Miloše Zemana. Tedy stejného člověka, který dnes o sobě také říká, že na rozdíl od jiných .... Komu mám věřit? Mohu vůbec někomu věřit? Jak poznám, kdo krade a kdo ne?

Není mi také jasné, jak je možné setrvávat ve vládě nebo v jakékoliv jiné skupině osob, pokud budu přesvědčený, že ostatní v té skupině kradou. Buď s tím musím přeci něco dělat, nebo musím minimálně z té skupiny lidí odejít. Nepamatuji si, že by z vlády někdo sám odešel s tím, že tam nemůže být, protože se tam krade. Nevím samozřejmě, jestli Miloš Zeman tím „na rozdíl od jiných“ mínil také členy své tehdejší vlády nebo výlučně členy konkurenčních mocenských uskupení, ale rozhodně na mě jeho prohlášení nepůsobí příliš dobře.

Znalost toho, že někdo krade, by podle mého názoru člověk ve funkci předsedy nebo člena vlády měl využít trochu jinak než pouze k tomu, aby dával na odiv svou osobní čistotu. Nevzpomínám si, že by Miloš Zeman kdykoliv kohokoliv na jakémkoliv politickém postu vyměnil proto, že krade. A pokud, jak sám říká, to o jiných ví, tak je to asi docela velký problém.

Autor: Jiří Pruša | karma: 24.70 | přečteno: 1574 ×
Poslední články autora