Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

laberg

Proč ČSA?

Správně položená otázka by měla znít:

Proč si Ministerstvo finací dlouhodobě vydržuje neschopný management ČSA?

:-/

0/0
14.3.2012 18:09

Mablung

důvod

Důvod proč si vydržujeme ČSA je brutálně jednoduchý. Nacionalismus. Stejně jako se před dvaceti lety mluvilo o výprodeji českého stříbra (aby potom naše české stříbro jako Poldovka či Tatrovka zkrachovali v českých rukou), tak teď mnoho států (nejen ČR, podívejme se třeba na Air Italia) se nechce vzdát národních aerolinek. Národní aerolinky už NIKDY nebudou výdělečné. Budoucnost patří low costům. Normální letecké společnosti vydělávají minimum (pokud vůbec) a já osobně nevidím obrat v trendu. To že se aerolinky rozkradli a sloužili jako úložiště kámošů je problém každého státního podniku (kdekoliv ve světě) a nebyl to primární důvod proč se ve státních rukách udrželi.

Teď už máme jen jeden důvod proč zde chceme mít ČSA. Pokud ČSA nezkrachuje,, zachová se mnoho tisíc pracovních míst které jsou na ně přímo či nepřímo navázané. Nicméně, než ČSA dotovat, bylo by mnohem levnější těmto lidem zaplatit po několik let průměrnou českou mzdu ...

0/0
28.2.2012 16:16

krabicoidni_krabice

Re: důvod

A já si doteď myslel, že za to může ten imperialismus... No tě péro!

0/0
28.2.2012 18:07

strycek-Joe spol. s r.o.

Vy si nic nevydržujete, Prušo

po 20-ti letém řádění Vašich pravicových souputníků je republika rozkradená a na huntě. Jestliže ke všemu prodáte ještě ajrolinky, nic se sice nezhorší, ale také nezlepší. Tak raději někam zalezte a doufejte, že si občané pro privatizéry po převratu nepřijdou !

0/0
28.2.2012 14:23

Myyra

Re: Vy si nic nevydržujete, Prušo

No jo, pravicaci to vsechno u CSA podelali natolik, ze ani Tvrdik to tam nedokazal spasit. A ze se snazil!

+5/0
28.2.2012 14:58

nerozum07

Re: Vy si nic nevydržujete, Prušo

strycek-Joe spol.s r.o.  - tak to bude asi taky pěkný tunel starých struktur,  jen co je pravda..

+1/0
28.2.2012 16:02

Prušák

Re: Vy si nic nevydržujete, Prušo

Prosím, buďte konkrétní - za privatizaci čeho se mám bát?

0/0
28.2.2012 17:26

krabicoidni_krabice

Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Abychom nemuseli do Londýna pěšky?

+1/0
28.2.2012 13:02

celim

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

A proč bychom tam museli pěšky? Jezdí tam autobusy(nedotované ze státní kasy), dá se tam doject i vlakem a samozřejmě se tam dá i letět s jinými leteckými společnostmi. Ti zaměstnanci, kteří v ČSA pracují by stejně přešli k novému zaměstnavateli. Ti potřební. Ty nepotřebné bychom už neplatili přímo, ale přes sociálku, než by si našli jiné místo.

0/0
28.2.2012 13:21

kočka

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Zatím se tam naštěstí dá doletět ještě levněji,než jet autobusem :-)

0/0
28.2.2012 13:44

krabicoidni_krabice

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Vlak, autobus, auto - moc zdlouhavé, pokud jdu večer na fotbal v Chelsea, nechci vyrážet s vypalzeným jazykem už za tmy ráno. Jiné letecké společnosti by toho využily např. ke zdražení, na konkurenci se nespoléhejte... Zrušení našich aerolinek je hloupost, stačilo by je udělat rentabilní...

0/0
28.2.2012 14:07

Myyra

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Ale vzdyt autor uz zminuje, ze CSA linky do Londyna zrusila. Takze stejne budete cestovat s konkurenci. S CSA tedy jedine do Ufy na hokej.

0/0
28.2.2012 14:56

Howgh

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

ČSA do Londýna už nelétá !!!

Chtělo by to víc znalostí než plácání do větru ...;-D

0/0
28.2.2012 14:40

krabicoidni_krabice

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Tak pro všechny škarohlídy, co mají pod polštářem encyklopedii: Londýn je jen jako příklad. Eventuálně napište, kterému z těch pěti slov jste nerozuměli...

0/0
28.2.2012 15:23

Myyra

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Londyn je priklad destinace, kam CSA prestala letat, a presto se tam z Prahy v pohode dostaneme.

0/0
28.2.2012 15:44

AAA3

Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

a k zadnemu zdrazeni od konkurence pritom nedoslo.

0/0
28.2.2012 15:57

vlasta78

kamarad taky rad...

tak to je jednoduche, museji se nekam uklidit kamaradi, at to stoji co to stoji ;-D

+1/0
28.2.2012 12:43

kram.bigbloger.lidovky.cz

Souhlas s autorem

Naprosto brilantne napsano. Ano, mate pravdu. Taktez nechapu, kam ta cilena likvidace CSA smeruje, protoze ty sluzby se nedaji vyuzivat. Narodni letecka spolecnost co leta do naprsto minoritnich lokalit, protoze se boji konkurence low cost nema na zadne odpostatneni. Presne tak, lidi nezacnou letat do nejake, s odpustenim p*dele sveta, jen protoze tam nema CSA konkurenci. Je naprosta ostuda, ze CSA zlikvidovalo svou historii behem par let. Chapu, ze linky do Londyna do New Yorku jsou drahe, ale resenim vsechno zavreme a budeme letat tam kde je to nejlevnejsi, nema zadny smysl. Pokud CSA nema na vlastni provoz melo doji k prodeji. A to uz davno.

+3/0
28.2.2012 12:12

do100a

Proč ?

Protože se musí prodat za hubičku ! nějaké Gorile

0/0
28.2.2012 9:14

ShogunPajin

Re: Proč ?

Protoze to meli prodat Aeroflotu, kdyz o to mel zajem a byl ochoten a schopen jako jediny za to neco zaplatit , ten by si to usmernil. Ted jsme tam opet dali reditele - bankere, ktery nema o aerolinkach ani paru, takze kam to chcem dotahnout.

0/0
28.2.2012 12:03

johnpeters

Re: Proč ?

Vám se ten Východ asi líbí,že...

0/0
28.2.2012 17:11

certik_bertik

V tom

je právě ten vtip že tomu pane autore nerozumíte. Do Londýna létá asi 30 spojů z Ruzyně denně, a do těch všech ostatních spojů taky. Když jsem minulý rok letěl s ČSA do Dublinu, ledadlo bylo skoro poloprázdné, když jsem letěl na Ukrajinu, letadlo bylo skoro plné, tož tak. Není ve státním zájmu aby ČSA létaly prodělečné linky

0/0
28.2.2012 9:05

Prušák

Re: V tom

Jen pro připomenutí - do Dublinu začalo létat ČSA a dlouho létalo samo. Jakmile přišla konkurence, začalo ztrácet pozice až došlo ke zrušení. To považujete za správný vývoj situace? Podobným způsobem se vyvíjel provoz do řady míst v Británii.

0/0
28.2.2012 9:34

certik_bertik

Re: V tom

tak nemůžete dneska dělat to na čem proděláváte, že?

0/0
28.2.2012 9:35

vlasta78

Re: V tom

ale tak prazdne bylo, cena odpovidala lowcostu a sluzby rovnez ( dobre oschla bageta a noviny Metro byli zdarma) a tak vetsina lidi si precte na hodnoceni, ze kvalita je celkove stejna jako u EasyJet, a aniz zkontroluji cenu, tak daji prednost low-cost, protoze ocekavaji, ze cena by byla podstatne vyssi

A business trida? no, ta na linkach do Londyna byla oddelena zaclonkou a prostredni sedadlo bylo prikryto tackem, tudiz to take neni neco, co by clovek, ochotny zaplatit, vyhledaval...

navic cim vice zrusenych destinaci typem zitra uz se neleta, tim mene jsou ochotni lide porizovat si letenku u takoveho prepravce...

Pamatuji si, kdyz CSA letaly do Londyna 3x denne, 2x denne (nebo jen jednou?) na Stansted a 2x denne na Gatwick a prazdna rozhodne nebyla!

0/0
28.2.2012 12:50

certik_bertik

Re: V tom

to už je dávno co bylky letadla ČSA do VB plná. co bude mít za smysl, pokud bude státní dopravce létat ztrátové linky?

0/0
28.2.2012 15:38

buxus

Tohle mi připadá dost divné

"České aerolinie by měly nabízet své služby tak, aby to odpovídalo

státním zájmům ČR, obchodním zájmům naší podníkatelské sféry a osobním

potřebám jednotlivých obyvatel - to vše pokud možno ziskově. " To je jako kbybychom chtěli něco takového po mladoboleslavské Škodovce. Požadavky obsažené této větě nelze asi ani skloubit dohromady, jednak celá řada států funguje (a dost dobře), aniž by své aerolinky vlastnily. Aerolinie se pohybují ve zcela konkurenčním prostředí a měly by sloužit a být spravovány jako soukromé společnosti - není důvod, aby je vlastnil stát. A je naprosto jedno, jestli "podnikatelskou sféru a české občany" dopraví za obchodem či na dovolenou státem vlastněná firma, nebo soukromá firma, pokud tak učiní stejně bezpečně a za lepší cenu.

0/0
28.2.2012 8:08

Prušák

Re: Tohle mi připadá dost divné

Myslím si, že pokud je dnes ČSA státem vlastněná akciová společnost na jejíž ztráty doplácejí daňoví poplatníci, měla by pro ně a pro stát něco přinášet. Pokud se tomu tak neděje, pak je třeba hledat řešení. Tím může být jasnější stanovení strategie ČSA i zodpovědností za její naplnění nebo samozřejmě také privatizace. Po té by bylo zcela věcí nových vlastníků společnosti a managementu kam, proč a jak létá a zda vydělává nebo ne.

0/0
28.2.2012 8:45

buxus

Re: Tohle mi připadá dost divné

Ano - a v tom vidím právě ten rozpor. Kompenzovat ztráty daňových poplatníků tím, že je na dovolenou bude vozit česká státní společnost, za stejných či horších podmínek než jiné, cizí společnosti, nedává naproto žádný smysl. To řešení je jedině privatizace a mělo být přijato již dávno. Vymýšlení nějakých strategií managementem, který tam dosazuje stát je cesta do pekla.

+2/0
28.2.2012 8:52

meyla

Re: Tohle mi připadá dost divné

Naprostý souhlas, pan autor sice postuluje většinou správně, ale ta premisa, že by aerolinky měly sloužit zájmům státu je prostě blbě. Je mi líto, že aerolinky pohřbil podvojný účetní LuftJarda s původním cílem pomstít se Boeingu nákupem nepotřebných Airbusů, když už ho vyhodili z Aera Vodochody. Podobný klaun by se prostě se svými "dovednostmi" nemohl dostat ani na úroveň N-3 v takovém typu obchodní / dopravní společnosti, ale právě fakt, že společnost patří státu ji vlastně pohřbil. Jinak odprodej linek je pro mne znamením projídání podstaty firmy, asi tak jako kdyby chtěl Jan Antonín Baťa expandovat na světové trhy tím, že by se stáhl z těch nejlukrativnějších a nejkonkurenčnějších. ČSA mají problém a stát ho neumí vyřešit. Prodej za korunu třeba BA (tedy pokud by vůbec chtěli) je pořád lepší cesta, jak zachránit alespoň letiště a budovat jej dlouhodobě na nějakých 30-40 milionů lidí ročně.

0/0
28.2.2012 8:48

Prušák

Re: Tohle mi připadá dost divné

Každá firma by měla sloužit zájmům svých vlastníků. Hlavním cílem bývá obvykle zisk. Pokud není generován zisk, pak by vlastnictví mělo mít jiný přínos. Pokud takový přínos není, pak ani vlastnictví nemá logiku.

0/0
28.2.2012 9:56

sanborn

Re: Tohle mi připadá dost divné

letiště asi ztrátové nebude ,ale letecká doprava je v dnešní době problém ,budoucnost bude asi spíš z důvodu nedostatku levných paliv v cestování po zemi než ve vzduchu ...

0/0
28.2.2012 17:19



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.