Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L

laberg

14. 3. 2012 18:09
Proč ČSA?

Správně položená otázka by měla znít:

Proč si Ministerstvo finací dlouhodobě vydržuje neschopný management ČSA?

:-/

0 0
možnosti

Mablung

28. 2. 2012 16:16
důvod

Důvod proč si vydržujeme ČSA je brutálně jednoduchý. Nacionalismus. Stejně jako se před dvaceti lety mluvilo o výprodeji českého stříbra (aby potom naše české stříbro jako Poldovka či Tatrovka zkrachovali v českých rukou), tak teď mnoho států (nejen ČR, podívejme se třeba na Air Italia) se nechce vzdát národních aerolinek. Národní aerolinky už NIKDY nebudou výdělečné. Budoucnost patří low costům. Normální letecké společnosti vydělávají minimum (pokud vůbec) a já osobně nevidím obrat v trendu. To že se aerolinky rozkradli a sloužili jako úložiště kámošů je problém každého státního podniku (kdekoliv ve světě) a nebyl to primární důvod proč se ve státních rukách udrželi.

Teď už máme jen jeden důvod proč zde chceme mít ČSA. Pokud ČSA nezkrachuje,, zachová se mnoho tisíc pracovních míst které jsou na ně přímo či nepřímo navázané. Nicméně, než ČSA dotovat, bylo by mnohem levnější těmto lidem zaplatit po několik let průměrnou českou mzdu ...

0 0
možnosti
RZ

krabicoidni_krabice

28. 2. 2012 18:07
Re: důvod

A já si doteď myslel, že za to může ten imperialismus... No tě péro!

0 0
možnosti
MM

strycek-Joe spol. s r.o.

28. 2. 2012 14:23
Vy si nic nevydržujete, Prušo

po 20-ti letém řádění Vašich pravicových souputníků je republika rozkradená a na huntě. Jestliže ke všemu prodáte ještě ajrolinky, nic se sice nezhorší, ale také nezlepší. Tak raději někam zalezte a doufejte, že si občané pro privatizéry po převratu nepřijdou !

0 0
možnosti
M

Myyra

28. 2. 2012 14:58
Re: Vy si nic nevydržujete, Prušo

No jo, pravicaci to vsechno u CSA podelali natolik, ze ani Tvrdik to tam nedokazal spasit. A ze se snazil!

5 0
možnosti
RZ

krabicoidni_krabice

28. 2. 2012 13:02
Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

Abychom nemuseli do Londýna pěšky?

1 0
možnosti
C

celim

28. 2. 2012 13:21
Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?

A proč bychom tam museli pěšky? Jezdí tam autobusy(nedotované ze státní kasy), dá se tam doject i vlakem a samozřejmě se tam dá i letět s jinými leteckými společnostmi. Ti zaměstnanci, kteří v ČSA pracují by stejně přešli k novému zaměstnavateli. Ti potřební. Ty nepotřebné bychom už neplatili přímo, ale přes sociálku, než by si našli jiné místo.

0 0
možnosti
V

vlasta78

28. 2. 2012 12:43
kamarad taky rad...

tak to je jednoduche, museji se nekam uklidit kamaradi, at to stoji co to stoji ;-D

1 0
možnosti
K

kram.bigbloger.lidovky.cz

28. 2. 2012 12:12
Souhlas s autorem

Naprosto brilantne napsano. Ano, mate pravdu. Taktez nechapu, kam ta cilena likvidace CSA smeruje, protoze ty sluzby se nedaji vyuzivat. Narodni letecka spolecnost co leta do naprsto minoritnich lokalit, protoze se boji konkurence low cost nema na zadne odpostatneni. Presne tak, lidi nezacnou letat do nejake, s odpustenim p*dele sveta, jen protoze tam nema CSA konkurenci. Je naprosta ostuda, ze CSA zlikvidovalo svou historii behem par let. Chapu, ze linky do Londyna do New Yorku jsou drahe, ale resenim vsechno zavreme a budeme letat tam kde je to nejlevnejsi, nema zadny smysl. Pokud CSA nema na vlastni provoz melo doji k prodeji. A to uz davno.

3 0
možnosti
D

do100a

28. 2. 2012 9:14
Proč ?

Protože se musí prodat za hubičku ! nějaké Gorile

0 0
možnosti
PM

ShogunPajin

28. 2. 2012 12:03
Re: Proč ?

Protoze to meli prodat Aeroflotu, kdyz o to mel zajem a byl ochoten a schopen jako jediny za to neco zaplatit , ten by si to usmernil. Ted jsme tam opet dali reditele - bankere, ktery nema o aerolinkach ani paru, takze kam to chcem dotahnout.

0 0
možnosti
C

certik_bertik

28. 2. 2012 9:05
V tom

je právě ten vtip že tomu pane autore nerozumíte. Do Londýna létá asi 30 spojů z Ruzyně denně, a do těch všech ostatních spojů taky. Když jsem minulý rok letěl s ČSA do Dublinu, ledadlo bylo skoro poloprázdné, když jsem letěl na Ukrajinu, letadlo bylo skoro plné, tož tak. Není ve státním zájmu aby ČSA létaly prodělečné linky

0 0
možnosti
JP

Prušák

28. 2. 2012 9:34
Re: V tom

Jen pro připomenutí - do Dublinu začalo létat ČSA a dlouho létalo samo. Jakmile přišla konkurence, začalo ztrácet pozice až došlo ke zrušení. To považujete za správný vývoj situace? Podobným způsobem se vyvíjel provoz do řady míst v Británii.

0 0
možnosti
MB

buxus

28. 2. 2012 8:08
Tohle mi připadá dost divné

"České aerolinie by měly nabízet své služby tak, aby to odpovídalo

státním zájmům ČR, obchodním zájmům naší podníkatelské sféry a osobním

potřebám jednotlivých obyvatel - to vše pokud možno ziskově. " To je jako kbybychom chtěli něco takového po mladoboleslavské Škodovce. Požadavky obsažené této větě nelze asi ani skloubit dohromady, jednak celá řada států funguje (a dost dobře), aniž by své aerolinky vlastnily. Aerolinie se pohybují ve zcela konkurenčním prostředí a měly by sloužit a být spravovány jako soukromé společnosti - není důvod, aby je vlastnil stát. A je naprosto jedno, jestli "podnikatelskou sféru a české občany" dopraví za obchodem či na dovolenou státem vlastněná firma, nebo soukromá firma, pokud tak učiní stejně bezpečně a za lepší cenu.

0 0
možnosti
JP

Prušák

28. 2. 2012 8:45
Re: Tohle mi připadá dost divné

Myslím si, že pokud je dnes ČSA státem vlastněná akciová společnost na jejíž ztráty doplácejí daňoví poplatníci, měla by pro ně a pro stát něco přinášet. Pokud se tomu tak neděje, pak je třeba hledat řešení. Tím může být jasnější stanovení strategie ČSA i zodpovědností za její naplnění nebo samozřejmě také privatizace. Po té by bylo zcela věcí nových vlastníků společnosti a managementu kam, proč a jak létá a zda vydělává nebo ne.

0 0
možnosti
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3720x
Letec a publicista
 

Držitel českého rekordu v počtu dosažených letišť. 
 

Fotky, videa, reportáže z mých expedic najdete na FlyingRevue.cz.
 

Knihy: 
- Svět letecké dopravy
- VFR Communication (výuková online aplikace pro piloty) 
- VFR anglická komunikace
- Chytré létání
- Abeceda reálného socialismu a další 

Seznam rubrik