Děkujeme za pochopení.
laberg
Proč ČSA?
Správně položená otázka by měla znít:
Proč si Ministerstvo finací dlouhodobě vydržuje neschopný management ČSA?
Mablung
důvod
Důvod proč si vydržujeme ČSA je brutálně jednoduchý. Nacionalismus. Stejně jako se před dvaceti lety mluvilo o výprodeji českého stříbra (aby potom naše české stříbro jako Poldovka či Tatrovka zkrachovali v českých rukou), tak teď mnoho států (nejen ČR, podívejme se třeba na Air Italia) se nechce vzdát národních aerolinek. Národní aerolinky už NIKDY nebudou výdělečné. Budoucnost patří low costům. Normální letecké společnosti vydělávají minimum (pokud vůbec) a já osobně nevidím obrat v trendu. To že se aerolinky rozkradli a sloužili jako úložiště kámošů je problém každého státního podniku (kdekoliv ve světě) a nebyl to primární důvod proč se ve státních rukách udrželi.
Teď už máme jen jeden důvod proč zde chceme mít ČSA. Pokud ČSA nezkrachuje,, zachová se mnoho tisíc pracovních míst které jsou na ně přímo či nepřímo navázané. Nicméně, než ČSA dotovat, bylo by mnohem levnější těmto lidem zaplatit po několik let průměrnou českou mzdu ...
krabicoidni_krabice
Re: důvod
A já si doteď myslel, že za to může ten imperialismus... No tě péro!
strycek-Joe spol. s r.o.
Vy si nic nevydržujete, Prušo
po 20-ti letém řádění Vašich pravicových souputníků je republika rozkradená a na huntě. Jestliže ke všemu prodáte ještě ajrolinky, nic se sice nezhorší, ale také nezlepší. Tak raději někam zalezte a doufejte, že si občané pro privatizéry po převratu nepřijdou
Myyra
Re: Vy si nic nevydržujete, Prušo
No jo, pravicaci to vsechno u CSA podelali natolik, ze ani Tvrdik to tam nedokazal spasit. A ze se snazil!
krabicoidni_krabice
Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?
Abychom nemuseli do Londýna pěšky?
celim
Re: Proč si vlastně vydržujeme České aerolinie?
A proč bychom tam museli pěšky? Jezdí tam autobusy(nedotované ze státní kasy), dá se tam doject i vlakem a samozřejmě se tam dá i letět s jinými leteckými společnostmi. Ti zaměstnanci, kteří v ČSA pracují by stejně přešli k novému zaměstnavateli. Ti potřební. Ty nepotřebné bychom už neplatili přímo, ale přes sociálku, než by si našli jiné místo.
vlasta78
kamarad taky rad...
tak to je jednoduche, museji se nekam uklidit kamaradi, at to stoji co to stoji
kram.bigbloger.lidovky.cz
Souhlas s autorem
Naprosto brilantne napsano. Ano, mate pravdu. Taktez nechapu, kam ta cilena likvidace CSA smeruje, protoze ty sluzby se nedaji vyuzivat. Narodni letecka spolecnost co leta do naprsto minoritnich lokalit, protoze se boji konkurence low cost nema na zadne odpostatneni. Presne tak, lidi nezacnou letat do nejake, s odpustenim p*dele sveta, jen protoze tam nema CSA konkurenci. Je naprosta ostuda, ze CSA zlikvidovalo svou historii behem par let. Chapu, ze linky do Londyna do New Yorku jsou drahe, ale resenim vsechno zavreme a budeme letat tam kde je to nejlevnejsi, nema zadny smysl. Pokud CSA nema na vlastni provoz melo doji k prodeji. A to uz davno.
ShogunPajin
Re: Proč ?
Protoze to meli prodat Aeroflotu, kdyz o to mel zajem a byl ochoten a schopen jako jediny za to neco zaplatit , ten by si to usmernil. Ted jsme tam opet dali reditele - bankere, ktery nema o aerolinkach ani paru, takze kam to chcem dotahnout.
certik_bertik
V tom
je právě ten vtip že tomu pane autore nerozumíte. Do Londýna létá asi 30 spojů z Ruzyně denně, a do těch všech ostatních spojů taky. Když jsem minulý rok letěl s ČSA do Dublinu, ledadlo bylo skoro poloprázdné, když jsem letěl na Ukrajinu, letadlo bylo skoro plné, tož tak. Není ve státním zájmu aby ČSA létaly prodělečné linky
Prušák
Re: V tom
Jen pro připomenutí - do Dublinu začalo létat ČSA a dlouho létalo samo. Jakmile přišla konkurence, začalo ztrácet pozice až došlo ke zrušení. To považujete za správný vývoj situace? Podobným způsobem se vyvíjel provoz do řady míst v Británii.
buxus
Tohle mi připadá dost divné
"České aerolinie by měly nabízet své služby tak, aby to odpovídalo
státním zájmům ČR, obchodním zájmům naší podníkatelské sféry a osobním
potřebám jednotlivých obyvatel - to vše pokud možno ziskově. " To je jako kbybychom chtěli něco takového po mladoboleslavské Škodovce. Požadavky obsažené této větě nelze asi ani skloubit dohromady, jednak celá řada států funguje (a dost dobře), aniž by své aerolinky vlastnily. Aerolinie se pohybují ve zcela konkurenčním prostředí a měly by sloužit a být spravovány jako soukromé společnosti - není důvod, aby je vlastnil stát. A je naprosto jedno, jestli "podnikatelskou sféru a české občany" dopraví za obchodem či na dovolenou státem vlastněná firma, nebo soukromá firma, pokud tak učiní stejně bezpečně a za lepší cenu.
Prušák
Re: Tohle mi připadá dost divné
Myslím si, že pokud je dnes ČSA státem vlastněná akciová společnost na jejíž ztráty doplácejí daňoví poplatníci, měla by pro ně a pro stát něco přinášet. Pokud se tomu tak neděje, pak je třeba hledat řešení. Tím může být jasnější stanovení strategie ČSA i zodpovědností za její naplnění nebo samozřejmě také privatizace. Po té by bylo zcela věcí nových vlastníků společnosti a managementu kam, proč a jak létá a zda vydělává nebo ne.
- Počet článků 45
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3720x
Držitel českého rekordu v počtu dosažených letišť.
Fotky, videa, reportáže z mých expedic najdete na FlyingRevue.cz.
Knihy:
- Svět letecké dopravy
- VFR Communication (výuková online aplikace pro piloty)
- VFR anglická komunikace
- Chytré létání
- Abeceda reálného socialismu a další